11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda “yapma” kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda “stil” kavramını açıklamak mümkün olacak.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda ”ideoloji” kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım “kullanımı” kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım “anlam” kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, bir sanat veya tasarım eserini hangi çağa ait olursa olsun veya hangi stilde olursa olsun ya da daha önce görmüş olup olmamasına rağmen, yukardaki kavramları kullanarak analiz edebilecek ve tartışabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 YAPMA 1: Malzemeler, Aletleri ve Teknikleri Okuma Parçası: Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” (details below)
3 YAPMA 2: Süreç ve Eğitim Okuma Parçası: Jill Dunkerton, “Drawings and Props,” (details below)
4 STİL 1: Çağ, Rekabet ve Değişim Okuma Parçası: E.H. Gombrich, The Story pf Art, pp. 58-65
5 STİL 2: Bireysel Stil ve Coğrafi Stil Okuma Parçası: Marlene R. Breu, ‘Traditional Turkish women’s dress’, in: L. Welters, Folk dress in Europe and Anatolia, Oxford/New York 1999, pp. 38-51
6 Okuma Parçaları İnceleme Yok
7 Ara Sınavı Yok
8 İDEOLOJİ 1: Klasik Batı ve Batılı Olmayan İdeolojiler Okuma Parçası: Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15thCentury Painting,” (details below)
9 İDEOLOJİ 2: Modernizm ve Eleştirisi Okuma Parçası: Ulrich Conrads (editor), “Futurist Architecture” and “De Stijl Manifesto I” (details below)
10 KULLANIMI 1: Hami, Müşteri ve Kullanıcı Okuma Parçası: J. Raby, ‘A Sultan of paradox: Mehmed the Conqueror as a Patron of the Arts’, Oxford Art Journal, Vol. 5, No. 1 (1982), pp. 3-8
11 KULLANIMI 2: İşlev ve Yer Okuma Parçası: Victor Papanek, “What is Design?” (details below)
12 ANLAM: Bir Mesaj Gibi Okuma Parçası: Peter Schoon and Sander Paarlberg “Jan de Braij: A Couple as Odysseus and Penelope” (details below)
13 Okuma Parçaları İnceleme Yok
14 Film Gösterisi Yok
15 Gezi Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Leon Battista Alberti, “Book Seven: Ornament to Sacred Buildings, Section 8” from On the Art of Building in Ten Books, 1450 (translated by Joseph Rykwert, Neil Leach and Robert Tavenor, 1989), pp. 205210. Ulrich Conrads, ed. “Futurist Architecture (1914)” and “De Stijl Manifesto I” from Programs and Manifestoes on 20thCentury Architecture, 1970, pp. 3440. Jill Dunkerton, et al, “Drawings and Props” from Giotto to Dürer: Early Renaissance Painting in the National Gallery, edited by 1991, pp. 141145. Janet Marquardt and Stephen Eskilson “Alberti and FifteenthCentury Painting” and “Ancient Egypt,” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143147 and 5661. Victor Papanek, “What is Design?” from Design for the Real World, , 1972, pp. 1724. Peter Schoon and Sander Paarlberg, “Jan de Braij: A Couple as Odysseus and Penelope” from Greek Gods and Heroes in the Age of Rubens and Rembrandt, 2001, pp. 184185. Metin Sözen, “Rugs and FlatWeaves,” The Evolution of Turkish Art and Architecture, 1987, pp. 302305. Frank Lloyd Wright, “In the Cause of Architecture: The Meaning of Materials – Glass,” ARCHITECTURAL RECORD, June 1928, pp. 197202.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek;
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek;
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010